Má neoceniteľný spoločenský prínos a patrí medzi najlepšie PR počiny uplynulého roka. Program „Zdravé oči už v škôlke“, ktorého cieľom je včasná diagnostika a prevencia zraku u detí, získal prestížne PR ocenenie PROKOP 2023. Za projektom stoja Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska, spoločnosť BILLA, o. z. BILLA ľuďom a PR agentúra AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA.
Preventívny program „Zdravé oči už v škôlke“ bodoval v súťaži najlepších slovenských PR projektov v kategórii Corporate Social Responsibility (CSR), kde sa umiestnil na 1. priečke. Odborná porota na ňom vyzdvihla dlhoročný spoločenský prínos v oblasti zdravia, celoslovenský zásah komunít v materských školách, ako aj PR prevedenie a spoluprácu s detským speváckym duom PACI PAC.
„Zisk ceny PROKOP 2023 si veľmi vážime a sme radi, že aj BILLA je súčasťou toho najlepšieho, čo vzniklo na slovenskej PR scéne. ,Zdravé oči už v škôlke‘ sú naším stabilným projektom spoločenskej zodpovednosti, vďaka ktorému sa podarilo včas odhaliť očné poruchy už u tisícok detí. Obľúbenosť tohto programu a jeho veľký význam potvrdzuje aj fakt, že v aktuálnom ročníku sa naše kapacity naplnili už v prvých dňoch registrácie,“ povedala Jana Gregorovičová, senior CSR špecialistka BILLA a podpredsedníčka predstavenstva o. z. BILLA ľuďom.
Súťaž PROKOP odmeňuje od roku 2010 tie najkreatívnejšie a najinovatívnejšie PR kampane uplynulého roka. Vyhlasuje ju Asociácia public relations na Slovensku. Okrem tejto ceny získal v minulosti preventívny detský program aj ocenenie VIA BONA SLOVAKIA 2022.
Deťom zachraňujú zrak
Unikátny projekt „Zdravé oči už v škôlke“ zásadne ovplyvňuje celé generácie detí. Okrem bezplatnej diagnostiky detského zraku prináša povedomie o dôležitosti prevencie očných porúch. Rodičov, pedagógov a tiež širokú verejnosť upozorňuje na to, že zlý zrak nebolí a že v ranom detskom veku je v mnohých prípadoch možná jeho korekcia či úplné vyliečenie. „Za šesť rokov sa do programu zapojilo viac ako 106 000 detí, pričom u 15 % z nich sme zistili očné odchýlky. Všetky škôlkarky a škôlkari, ktorí prejdú naším programom, získavajú certifikát s výsledkami merania zraku a prípadným odporučením na návštevu oftalmológa,“ vysvetlila Jana Gregorovičová.
Cieľom aktuálneho 7. ročníka projektu „Zdravé oči už v škôlke“ je skontrolovať zrak 20 000 deťom vo viac ako 400 materských školách po celom Slovensku. Záujem o program je vysoký, kapacita sa naplnila do piatich dní od štartu registrácie. Podarilo sa to vďaka kontinuálnej odbornosti a cielenej komunikácii programu pomocou PR aktivít v predajniach BILLA, v televíziách, online médiách, ako aj
na sociálnych sieťach.
Novinkou tohto ročníka je, že sa do projektu zapojila aj obľúbená spevácka skupina PACI PAC, ktorá presne zasiahla cieľovú skupinu detí a ich rodičov. Unikátna autorská pieseň, ktorú PACI PAC pre projekt nahrali, hravo šíri povedomie o programe, o spôsoboch precvičenia zraku aj o potravinách prospešných na normálny vývin očí. Pesničku videlo na sociálnych sieťach 137 000 detí, viac ako 2 500 návštevníkov ju spoznalo na turné PACI PAC a zhruba 4500 ľudí si ju vyhľadalo na Spotify. Škôlky, ktoré sa do programu zaregistrovali, tiež dostali exkluzívnu príležitosť „vytancovať si“ vo videosúťaži súkromný koncert PACI PAC.
Pozrite si video piesne Zdravé oči už v škôlke od PACI PACI.